Школа без стресів: поради кропивницького психолога

Цьогорічна пандемія змусила школярів знаходитися вдома фактично протягом 6 місяців, однак довготривалий відпочинок не завжди йде на користь учням. Повернення до уроків, занять на секціях, – звичайного шкільного життя після такої перерви може викликати стрес для учнів. Кропивницький психолог Альбіна Печена розповіла про те, як батькам і учням адаптуватися до навчального процесу.

Так, психолог пояснює, що навіть дорослі відчувають певний дискомфорт після відпустки. У свою чергу для дітей такий перехід (з періоду карантину в літні канікули) дається тяжче.

Більшість школярів сприйняли карантин як ще одні канікули і розслабилися. До того ж, можливо, забули набуті за час навчання знання. Тому піти в школу після такої паузи – це стрес як для дітей, так і для батьків», – зазначає Альбіна Печена.

Також у дітей є певні особливості на початку навчального року, зокрема, вони
скаржаться на нездужання, втому та мають пригнічений стан. Як відзначила фахівець, іноді батьки розцінюють такі скарги як лінування або ж небажання вчитися.

Вони навіть не здогадуються, що це особливості дитячої психіки. Тут виникає питання адаптації до навантаження після тривалого відпочинку. Це закономірний процес і у кожної дитини він проходить по-різному. Так, старшокласники повноцінно можна сказати вливаються у шкільне життя протягом двох тижнів, п’ятикласники долають цей етап за місяць. Першокласникам же необхідно від півтора до трьох місяців, а іноді адаптація затягується. Даний період характеризується не лише труднощами психологічного характеру, нерідко проявляються і проблеми зі здоров’ям. Тому доведеться  допомагати дитині адаптуватися у школі після тривалих літніх канікул. Якщо батьки будуть притримуватися певних рекомендацій, процес залучення до шкільного життя пройде легко та безболісно як для дітей, так і для них самих», – пояснює психолог.

За словами Альбіни Печеної, насамперед потрібно відмовитися від нічних посиденьок біля екрану та замінити їх вечірніми прогулянками. Це допоможе дитині не лише швидко і міцно засинати, але й буде у подальшому як сигнал до прийдешніх змін. Варто почати потроху повертати час сну, який був раніше: по 15 хвилин кожні три дні.

У молодших школярів протягом літа істотно знижується швидкість письма, тому добре було б з ними пописати диктанти або виконати кілька завдань з письма. Не завадить також повторити таблицю множення. Це треба робити у непримусовій легкій ігровій формі, щоб дитина з інтересом все робила», – рекомендує психолог.